تبلیغات
ولایت مدار - ترجمه کامل لوح "محرمانه" حضرت سلیمان + تصویر

ترجمه کامل لوح "محرمانه" حضرت سلیمان + تصویر

اگر این لوح در موزه گذاشته شود و در دید مردم قرار گیرد، اساس مسیحیت متزلزل خواهد شد و سرانجام خود مسیحیان، جنازه مسیحیت را بر دوش بلند نموده، در قبر فراموشی دفن خواهند كرد...
 
از منابع مهمّی كه در زمینه شناخت عظمت و شخصیت معنوی حضرت علی علیه‌السلام وجود دارد، كتب و نوشته‌های پیامبران گذشته است. بدون شك وقتی كه خداوند سبحان، نام پیامبر اكرم صلی الله علیه و اله و سلم و علی علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام را به اوّلین انسان و اولین پیامبر، یعنی آدم علیه السلام آموزش می‌دهد، قطعاً این اسامی مقدّس را برای جمیع پیامبران بعد از او بیان فرموده است. زیرا بر اساس روایات صریحی كه وارد شده، انوار مطهّر این افراد برجسته قبل از خلقت بشر، خلق شده است تا در آینده به عنوان بهترین و شایسته ترین كسانی كه كاملترین شیوه تكامل را به انسانها آموزش خواهند داد، قدم بر عرصه گیتی بنهند.

نام مقدّس حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام در زبور داوود علیه‌السلام نیز چون خورشید می‌درخشد. داوود علیه السلام از متولد شدن امیرالمؤمنین علیه‌السلام با صراحت و دقت در جزئیات، خبر می‌دهد. در كتاب "علی و پیامبران" نوشته‌ای را از نسخه بسیار قدیمی زبور كه نزد "احسان الله دمشقی" پیشوای دینی مسیحیان شامات موجود بوده، نقل می كند كه به شرح زیر است: (مطعنی شل قثو تینمر قث پاهینوا فی وز "ایلی" متازه امطع ملغ شلو شمائت پزانان همنیقته خلذ وقث فل "حدار" كمرتوه شیهو پلت انی قاة بوتاة خزیماه رث جین "كعاباه" بنه اشود كلیامه كاذو قثوتی قتمر عند و بریما برینم فل خلذ ملغ خایوشنی پم مغلینم عت جنحاریون).

یعنی : «اطاعت آن بزرگواری كه "ایلی" نام دارد، واجب است و فرمانبرداری از او همه كارهای دین و دنیا را اصلاح می‌كند. آن شخصیت والامقام را "حدار" (حیدر) نیز می‌گویند، او دستگیر و مددكار بی كسان و شیر شیران باشد. نیرو و قدرتش بسیار و تولدش در "كعابا" (كعبه) خواهد بود. بر همه واجب است كه دامن آن بزرگوار را بگیرند و همانند غلام حلقه به گوش اطاعتش كنند. بشنود هر كه گوش شنوا دارد، بفهمد هر كه عقل و هوش دارد، بیندیشد هر كه دل و مغز دارد، كه چون وقت بگذرد، دوباره باز نمی‌گردد».



علی علیه السلام و استمداد حضرت سلیمان علیه السلام
در قسمت اول از این فصل، با استفاده از احادیث و روایات، منظر از آیه 37 از سوره مباركه بقره را بیان كرده و گفتیم كه : مراد از كلماتی كه آدم علیه السلام از خداوند دریافت كرد و با آن كلمات خدا را سوگند داد و توبه نمود، اسامی خمسه طیبه علیهم السلام بوده است.
اكنون به سراغ یكی دیگر از پیامبران حق یعنی حضرت سلیمان علیه السلام می‌رویم كه آن حضرت با نام مقدس همین پنج بزرگوار یعنی محمّد صلی‌الله‌علیه‌واله‌وسلم و علی علیه‌السلام و فاطمه علیهاالسلام و حسنین علیهماالسلام با خداوند مناجات می‌كند و عرض حاجت می‌نماید.
در این زمینه به فراز دیگر از مطالبی كه در كتاب "علی و پیامبران" آمده است می‌پردازیم :

"در جنگ جهانی اول (1916 میلادی) هنگامی كه عده ای از سربازان انگلیسی در چند كیلومتری بیت المقدّس مشغول سنگرگیری و حمله بودند، در دهكده كوچكی به نام "اونتره" یك نقره پیدا كردند كه حاشیه اش به جواهرات گرانبها مرصع و در وسطش، خطوطی به حروف طلایی نگارش یافته بود و چون آن را نزد فرمانده خود، "میجر ـ ای ـ ان ـ گریندل" بردند، هر چه كوشید نتوانست از آن چیزی بفهمد ولی دریافت كه این نوشته به زبان و خطی بسیار قدیمی است و بالأخره این لوح، به وسیله وی دست به دست گردید تا به سرپرست ارتش بریتانیا "لیفتو نانت" و "گلدستون"  رسید و ایشان هم آن را به دست باستانشناسان بریتانیا سپردند.

 

 

پس از پایان جنگ (1918 میلادی) درباره لوح مذكور به تحقیق و بررسی پرداختند و كمیته ای تشكیل دادند كه اساتید شناخت زبان های باستانی بریتانیا، آمریكا، فرانسه، آلمان و سایر كشورهای اروپایی، عضو آن كمیته بودند. پس از چند ماه بررسی و تحقیق در سوم ژانویه 1920 میلادی یعنی 6سال بعد ازکشف این کتیبه باستانی وارزشمند معلوم شد كه این لوح مقدسی است به نام "لوح سلیمانی" و سخنانی از حضرت سلیمان را در بر دارد كه به الفاظ عبرانی قدیم، نگارش یافته است که ترجمه آن به این شرح است :
 الله
احمد      ایلی
باهتول
حاسن  حاسین
یاه احمد! مقذا   =  ای احمد! به فریادم رس
یا ایلی! انصطاه   =  یا علی! مرا مددی فرمای
یاه باهتول! اكاشئی   =  ای بتول! نظر مرحمت فرمای
یاه حاسن! اضو مظع   =  ای حسن! كرم فرمای
یاه حاسین! بارفو   =  یا حسین! خوشی بخش
امو سلیمان صوه عئخب زالهلاد اقتا   =این سلیمان اكنون به این پنج بزرگوار استغاثه می‌كند
بذات الله كم ایلی   =   و علی قدرة الله است
 
پس ازاین کشف بزرگ کمیته تصمیم میگیرد برای نمایش این لوح مقدس آن را برای تماشای عموم به موزه پادشاهی انگلستان انتقال و درمعرض دید مردم قرار گیرد،اما نامه ای محرمانه موجب میشود تا این امر سالها به تاخیر بیافتد.
این مخفی کاری زمانی وقوع می‌یابدکه این خبر به اسقف اعظم انگلستان (lord bishop ) رسیدو او فرمان محرمانه ای به كمیته نوشت كه خلاصه آن به این شرح  است:
" اگر این لوح در موزه گذاشته شود و در دید مردم قرار گیرد، اساس مسیحیت متزلزل خواهد شد و سرانجام خود مسیحیان، جنازه مسیحیت را بر دوش بلند نموده، در قبر فراموشی دفن خواهند كرد. لذا بهتر آن است كه لوح مذكور در رازخانه كلیسای انگلستان گذارده شود و جز اسقف و اهل سرّ، كسی آن را نبیند."
 همین نامه منجر میشود تاسال 1926یعنی 12سال پس ازکشف لوح مقدس ازنگاه جویندگان حقیقت بازماندولی بدلیل تاثیرات شگرف لوح درتعدادی ازاعضای کمیته مذکور موضوع کشف و نمایش لوح به اطلاع مردم میرسد وتعدادی ازروزنامه های آن زمان درانگلیس وهند اقدام به انتشار این خبر مینمایند.
2مسیحی عضو کمیته دراثر تاثیرات لوح مذکور به اسلام گرایش پیدا کرده وبا تغییردین شیعه را بعنوان مذهب خود برگزیده ونام خود را به فضل حسین و کرم حسین تغییر میدهند.
افرادی که قصد مطالعه بیشتر دراین موضوع را دارند میتوانند به كتاب (wonderful stories of islam) چاپ لندن، ص 249 مراجعه فرمایند.